Kontakt

Man - Fre: 10:00 - 16:00
Lør - Søn: Lukket
Helligdage: Lukket

Har du brug for hjælp?

Hvis du har spørgsmål, feedback eller brug for vejledning, så er du havnet det helt rigtige sted. Vi gør os umage for at give dig en service der matcher vores høje kvalitet, samt at give dig et hurtigt svar.

Du kan også selv gå på opdagelse i vores FAQ – måske finder du svaret lige her:

FAQ

Ordrer og levering

Hvad er den forventede leveringstid?

Vores leveringstid er 1-3 hverdage, medmindre andet er angivet.

Hvad koster en levering?

Du har mulighed for at sende din ordre med PostNord eller GLS.

Vores fragtpriser i Danmark er:

Levering til en pakkeshop - 49,95 kr.
Fri fragt ved ordrer over 799 kr.

Hjemmelevering med GLS - 59,95 kr.
Fri fragt ved ordrer over 2999,95 kr.

Hvilke betalingsformer kan jeg benytte?

Ved kassen vælger du den betalingsform som du ønsker at benytte.
Når du betaler godkender du samtidig, at beløbet reserves på dit kort.

Beløbet trækkes først når vi har afsendt din pakke og du har modtaget en ordrebekræftelse og kvittering.

Vi tilbyder følgende betalingsformer:

Mobilbetaling:
Applepay, Mobilepay, Paypal

Financiering og delbetaling:
Klarna, Anyday, Viabill

Betalings- og Kreditkort:
Visa, Visadankort, Mastercard, Amex

Jeg har ikke fået en ordrebekræftelse

Du vil modtage en ordrebekræftelse på mail et par
minutter efter du har gennemført købet.

Hvis du ikke modtager en mail fra os, skyldes det oftest at
der er en fejl i din mailadresse.
Kontakt kundeservice, så løser vi problemet.

Hvor er min ordre?

Når vores lager har pakket din ordre, vil du automatisk modtage et link med dit trackingnummer på mail.
Der kan gå op til 12 timer fra din ordre er pakket, til du kan tracke den.

Når din ordre afleveres i pakkeshoppen eller på din hjemmeadresse, vil du automatisk modtage besked. Hvis du mod forventning ikke modtager trackinginformationer, skal du kontakte kundeservice, så vi kan hjælpe dig.

Hvorfor har jeg kun modtaget dele af min ordre?

Hvis du ikke har modtaget hele din ordre, kan det skyldes at
forsendelsen er blevet delt i to.
Glas er tungt og for at det ikke går i stykker, kan det være nødvendigt at sende i flere pakker.
Tjek først om du har modtaget to trackingnumre på mail.
Hvis det ikke er tilfældet, skal du kontakte kundeservice.

Hvorfor er min pakke leveret til anden pakkeshop?

Pakkeleverandøren leverer som udgangspunkt til den pakkeshop
du har ønsket. I højsæsoner kan det dog være nødvendigt at flytte leveringen til en anden pakkeshop end den valgte.

Returnering og ombytning

Hvordan returnerer jeg?

Forkert farve eller størrelse? Ikke noget problem.
Du har altid 30 dages returret hos Frederik Bagger. Julegaver tages retur frem til d.15. januar.

Produkterne skal være ubrugte og i originalemballagen. De skal enten være købt på vores webshop eller i vores Concept Store.

Hvis produktet er købt hos en af vores forhandlere, skal du henvende dig direkte til den pågældende forhandler og følge deres returregler.

Følg returguiden her:

  1. Pak produkterne forsvarligt ind i originalemballagen.
  2. Benyt vedlagte returlabel
  3. Vedlæg følgeseddel eller ordrenummer
  4. Noter returårsag - det gør returprocessen hurtigere.
  5. Aflever pakken i nærmeste GLS pakkeshop

Hvordan får jeg en returlabel?

Der medfølger en forudbetalt returlabel til alle danske webordrer.

Hvis du har mistet din returlabel, skal du selv dække returfragten og sende produkterne til:

DSV Solutions A/S 
Att: Frederik Bagger ApS
Hedelandsvej 28A 16/17
2640 Hedehusene
Danmark

DSV modtager kun forsendelser. Det er ikke muligt at aflevere eller bytte produkter på deres adresse.

Jeg har fortrudt mit køb.

Hvis du ønsker at annullere din ordre, skal du kontakte kundeservice med det samme. Hvis lageret har nået at pakke din ordre, er det desværre ikke muligt at annullere den. Følg i stedet proceduren for returnering.

Hvis du undlader at hente din pakke i pakkeshoppen, vil der gå længere tid før din ordre bliver refunderet.
De fleste pakkeshops returnerer først pakker til Frederik Bagger efter 10 dage.

Hvordan bytter jeg?

Vores eksterne lager har desværre ikke mulighed for at ombytte til nye produkter.

Derfor skal du sende varen retur, derefter refunderer vi beløbet til det betalingskort, som ordren er foretaget på.
For nærmere information, se afsnit om returnering og refundering.
Herefter kan du foretage et nyt køb på vores hjemmeside.

Kan jeg bytte i butikken i København?

Webordrer kan også byttes i vores Concept Store i Grønnegade 36, 1107 København K.

Du skal altid medbringe ordrebekræftelse eller kvittering fra webshoppen.

Da webshoppen og butikken benytter to forskellige betalingssystemer, kan vi kun refundere en eventuel difference via webordren.
Vi udbetaler differencen til det betalingskort, som ordren oprindeligt er købt på. En eventuel merbetaling afregnes direkte i butikken.

Produkter som er købt gennem vores forhandlere, skal byttes hos den pågældende forhandler.

 

Refundering

Hvornår modtager jeg min refundering? 

Hvis du har returneret en ordre til os, vil den blive registreret på vores lager når vi modtager pakken.
Herefter vil du modtage en e-mail om, at refunderingen bliver igangsat.

Pengene vil automatisk blive refunderet til det betalingskort, som ordren oprindeligt er foretaget på.
Vi har desværre ikke mulighed for at overføre pengene til andre betalingskort fx. i forbindelse med gavekøb.

Du vil modtage din refundering indenfor 1-9 hverdage, afhængigt af hvilken bank du har.
I højsæsoner kan der forekomme længere behandlingstid grundet travlhed.

 

Reklamationer

Hvilke reklamationsrettigheder har jeg?

Hvis du oplever problemer eller fejl i dine produkter, skal du altid henvende dig skriftligt til kundeservice og vedhæfte billeder.
Ud fra billedmaterialet vurderer vi om der er tale om en produktionsfejl, transportfejl eller hændeligt uheld.

Du har naturligvis 2 års reklamationsret fra købsdatoen.
Vi erstatter som udgangspunkt godkendte reklamationer med et tilsvarende produkt.
Du skal kun returnere ødelagte eller fejlbehæftede produkter ifølge aftale med kundeservice.

Frederik Bagger tilbyder 2 års brudgaranti på porcelæn ved almindelig brug.
Der er ikke brudgaranti på Frederik Baggers glas. Almindelig slitage og hændelige uheld betragtes derfor ikke som en reklamation.

Bemærk!
Hvis produktet er købt hos en af vores forhandlere, skal du henvende dig direkte til den pågældende forhandler, da det er deres reklamationsregler der er gældende.

Hvis du er i tvivl om hvorvidt det er en reklamation eller ej, er du selvfølgelig altid velkommen til at skrive til os, så vi kan vurdere sagen.

Hvordan opretter jeg en reklamation?

Følg hele vejledningen, så kan vi hurtigere hjælpe dig:

  • Send os en mail på: info@frederikbagger.dk, eller
  • Udfyld formularen her: zendesk.dk

Ordreoplysninger
Oplys ordrenummer fra webshoppen, eller vedhæft kvitteringen, hvis produkterne er købt i vores Concept Store.
Dette gælder også, hvis du har fået produktet i gave.

Billedemateriale:
Vedhæft tydelige billeder eller videoer af produktet og skaden. Helst taget i dagslys og gerne fra flere vinkler.

Glas kan være lidt svære at tage billeder af. Du kan hjælpe os ved at markere eller forklare hvor på produktet fejlen er.

Hvis der er tale om flere produkter, skal du sende billeder af hvert enkelt produkt.

Beskrivelse af skade eller fejl:
Hvad er fejlen – eller hvordan opstod skaden?
Oplys hvilken type glas og evt. farve der er tale om?

Produktet var i stykker da jeg modtog det – hvad gør jeg?

Hvis dine produkter er gået i stykker under transporten, dækker Frederik Bagger skaden og erstatter som udgangspunkt produktet.

Følg vejledningen for reklamationer og husk at medsende billeder – gerne af både produkt og emballage, da vi skal kunne dokumentere eventuelle transportskader overfor vores samarbejdspartnere.

Glaspest og brudgaranti

Hvad er FB glaspest garanti?

Hvis dine glas har fået glaspest, tilbyder vi 10 års glaspest garanti.

Skulle dine glas mod forventning få glaspest, så er du berettiget til at få byttet dit produkt til et tilsvarende. Gem derfor din kvittering for at kunne dokumentere din garanti. Hold øje med glaspestgaranti-ikonet i produktbeskrivelsen.

Vær opmærksom på, at varme mælkeprodukter, kan sætte sig som en belægning, der til forveksling ligner glaspest.

Vi anbefaler, at du starter med at rengøre dine glas i citronsyre eller eddike, inden du kontakter kundeservice.
Se mere under: ”Gode råd og anbefalinger - Rengøring af uklare glas”.
Hvis det ikke løser problemet, skal du oprette en reklamation, så vi kan vurdere hvorvidt der er tale om glaspest.

Hvad er glaspest?

Glaspest er en mælkehvid belægning, som gør hele glasset uklart.
I virkeligheden er glaspest mikroskopiske glaspartikler som slibes af glasset under opvasken og sætter sig fast på andre glas.

Høje temperaturer kombineret med sæbe, giver en større risiko for glaspest.
Derfor anbefaler vi at vores glas vaskes ved max. 55 grader. Det behøver ikke være på glasprogram, men gerne med en halv vasketablet.
Det er godt for både glassene og miljøet.

Hvorfor får Frederik Baggers glas sjældent glaspest?

Frederik Bagger benytter den blyfri glasmasse, Crystaline.
Glasmassen er mere modstandsdygtig overfor glaspest og som en bonus tåler den både opvaskemaskine samt kolde og varme temperaturer.

Sådan forebygger du glaspest 

Alle vores krystalglas tåler op til 180 grader, hvilket betyder at du bl.a. kan bruge det til varme drikke uden at glasset springer.  

Glaspest er mikroskopiske glaspartikler som slibes af glasset under opvasken og sætter sig fast på andre glas.
Høje temperaturer kombineret med sæbe, giver en større risiko for glaspest.

Derfor anbefaler vi at vores glas vaskes ved max. 55 grader (evt. på glasprogram) og gerne med en halv vasketablet.
Det er godt for både glassene og miljøet.

Tilbyder FB brudgaranti?

Frederik Bagger tilbyder 2 års brudgaranti på porcelæn ved almindelig brug.
Der er ikke brudgaranti på Frederik Baggers glas og almindelig slitage og hændelige uheld betragtes derfor ikke som reklamationer.
Vi dækker naturligvis produktionsfejl og produkter som er gået i stykker under transport.

Hvis dine produkter var fejlfri ved modtagelsen samt efter ibrugtagelse og der på et senere tidspunkt opstår skår eller brud, så er der sjældent tale om en produktionsfejl og vil typisk ikke være dækket.

Hvis du er i tvivl, er du altid velkommen til at skrive til os og lade os vurdere skaden. Følg vejledningen under punktet: Hvordan opretter jeg en reklamation?

Gode råd og anbefalinger

Sådan forlænger du levetiden på dine glas:

  • Alle Frederik Bagger glas kan tåle temperaturer ned til -25 og op til 180 graders varme. Glassene kan med fordel vaskes i opvaskemaskine. Vi anbefaler, at du benytter glasprogram eller temperaturer under 55 grader, da det mindsker risikoen for glaspest.

  • Ved opvask i hånden anbefaler vi, at du bruger en blød opvaskebørste.

  • Undlad at benytte skuresvamp eller skarpe genstande, da det kan forårsage ridser.
  • Undlad at sætte glassene i spænd i opvaskemaskinen, da det vil øge risikoen for skår.

  • Mælkeskum kan med fordel skylles af efter brug, da det kan sætte sig som en hinde på glasset.

  • Hvis du ønsker at stable dine glas, kan du sætte mundingen nedad på det nederste glas og det næste glas omvendt. Dvs. bund mod bund. Vær dog opmærksom på at hele vægten vil være på den tyndeste del af glasset.

  • Vores porcelæn kan naturligvis stables, men hvis du vil passe ekstra godt på det, kan du lægge en serviet eller køkkenrulle mellem lagene.

  • Hvis dine glas er blevet uklare, kan du følge vejledningen for Rengøring af uklare glas.

Rengøring af uklare glasprodukter:

Hvis dine glas er blevet uklare, er der sjældent tale om glaspest. Det kan også skyldes et højt kalkindhold i vandet eller mælkerester.

Hvis du benytter glasset til varme drikke med mælk, er det vigtigt at skylle dem i rent vand efter brug, da den varme mælk kan danne en mælkehvid hinde.

For at få glassene klare igen kan du gøre følgende:

  • Opløs 1 tsk. citronsyre i varmt vand.
  • Lad det stå i glasset natten over.
  • Vask glasset op
  • Tør det af med en blød klud både udvendig og indvendig.

Hvis der er tale om farvede glas, skal du være varsom med at skrubbe dem, da det kan give ridser.

Kan glasset tåle opvaskemaskine?

Alle Frederik Bagger glas tåler temperaturer ned til -25 og op til 180 graders varme. Glassene kan med fordel vaskes i opvaskemaskine.
Vi anbefaler, at du benytter glasprogram eller temperaturer under 55 grader, da det mindsker risikoen for glaspest.

Kan jeg opbevare mine glas i fryseren?

Ja. Glassene tåler temperaturer ned til -25 grader, så du kan sagtens servere din dessert direkte fra fryseren.
Det samme kan du gøre med stålserien ”Shine”.

Kan jeg servere varme drikke i mine glas?

Ja, Glassene tåler temperaturer op til 180 grader, så du kan sagtens servere varme drikke i dine krystalglas. Det samme kan du gøre med stålserien ”Shine”.
Nogle glas vil grundet formgivningen, være mere velegnede til formålet end andre.

Produktion og miljø

Hvordan produceres Frederik Baggers glas?


Hos Frederik Bagger arbejder vi med nogle af verdens bedste glasfabrikker. Alle vores glas er produceret i Tjekkiet og Slovakiet.
Fabrikkerne er nøje udvalgt, så vi aldrig går på kompromis med kvaliteten af vores produkter.
Hos Frederik Bagger har vi et bredt sortiment som både består af mund- og maskinblæste produkter.
Alle vores glas i crispy-serien er diamantslebet med vores velkendte monogram.

Glas som skal farves, får påført et tyndt lag farve, hvorefter det gennemgår en procedure som sikrer, at farven hæfter sig til glasset.
Mund- og maskine blæste produkter har en mere unik formgivning end formstøbte glas. Det betyder, at der kan forekomme mindre forskelle i tykkelsen eller små bobler i glasmassen. Det synes vi blot er en del af charmen.

Produkterne er godkendt til brug af fødevarer af FDA (U.S. Food and Drug Administration)

Hvilken glasmasse benytter I?

Ved traditionel produktion af krystalglas tilføjes der bly til glasmassen, der er med til at give den klassiske klarhed i glasset.
Problemet med bly er at det forurener grundvandet og jorden. Indtagelse af store mængder bly, gennem mad og drikkevand,
har dokumenteret skadelig effekt på kroppen.
Derfor arbejder vi hos Frederik Bagger med den 100% bly-fri glasmasse, Crystaline.

Crystaline er ikke bare en glasmasse uden skadelige tilsætningsstoffer,
der bibeholder den ikoniske flotte klarhed, men har også en lang række andre fordele:

- Tåler opvaskemaskine
- Slidstærkt og smidigt råmateriale
- Tåler temperaturer ned til -25 og op til 180 grader.
- Modstandsdygtig overfor glaspest.

Hvor produceres jeres
produkter?

Vores krystalglas og porcelæn produceres på nogle af verdens bedste fabrikker i Tjekkiet og Slovakiet.
Begge lande er kendte for deres høje kvalitet og mangeårige ekspertise på området.

Det betyder desuden at vi kan have et tæt samarbejde med
vores produktion og samtidig spare miljøet for lang transport.

Hvordan tager I hånd om miljøet?

- Vores glasproduktion er 100 % blyfri

- Vi genanvender vandet i vores produktion.

- Vores æsker produceres af recyclet papir og pap.

- Fyldet i forsendelsen består af genanvendt papir

- Størstedelen af vores produktion foregår i Europa 

Reduce – Reuse – Recycle

Vi har fokus på vores emballage, og selvom vores æsker
primært er lavet af genanvendelige materialer,
mener vi forsat, at vi kan gøre det endnu bedre.
Vi vil minimere vores aftryk på miljøet.
Vores mission for emballagen kan koges ned til de “tre R’er”: Reduce – Reuse – Recycle. (Reducér - Genanvend -Genbrug)

Reduce:
Det er vores mission at reducere vores CO2-aftryk i forbindelse med transport og materialeforbrug.

Reuse:
Vi vil gennem designmæssige tiltag øge genanvendelsen af emballagen.

Recycle:
Vi vil gøre det lettere for dig, som forbruger, at sortere emballagen korrekt, hvis du ønsker at skaffe dig af med emballagen.

Presse kontakt

Alle pressehenvendelser sendes til Marketing@frederikbagger.dk

Salg

Hvis du er interesseret i vores produkter, er du velkommen til at kontakte vores salgsteam på: salg@frederikbagger.dk
Hvis du allerede er kunde hos os, kan du tage direkte kontakt til en af vores sælgere:

Fyn og Jylland, Sverige, Færøerne

Account Manager:
Anne Engelbrecht Bjerring
Mail: anne@frederikbagger.dk
Telefon:  +45 53 55 60 55

Sjælland, Norge, Island og øvrige EU

Account Manager:
Mikkel Lyng Kristensen:
Mail: mk@frederikbagger.dk
Telefon:  +45 24 23 62 20

Head of Retail Sales

Charlotte Fly Andersen:
Mail: cfa@frederikbagger.dk
Telefon: +45 31 49 21 42

Concept Store – København

I vores Concept Store i København, har du mulighed for at besøge vores designunivers og fornemme produkterne inden du beslutter dig.

Vi er altid klar til at vejlede dig og pakker også gerne smukt ind, hvis produktet er til en anden heldig person.

Priserne i butikken matcher priserne på vores website. 

Åbningstider for Concept Store:
Mandag - fredag: 10:00 - 17:00 
Lørdag - Søndage & helligdage: Lukket

Grønnegade 36
1107 København K 
Danmark

Kontakt vores kundeservice

Vi har åbent på mail hverdage fra kl. 10.00 -16.00. Telefontid: Man-Fre: 10-16

Presse kontakt:
Har du brug f for hjælp til billeder og andet content skriv til:
marketing@frederikbagger.dk

Er du journalist og skal i kontakt med os kontakt: Charlotte Fly
‭31 49 21 42‬

Ring til os

+45 89 87 72 10

Skriv til os

info@frederikbagger.dk