Frederik Bagger Copenhagen
Frederik Bagger er etableret i 2014. I dag sælges virksomhedens mere end 450 forskellige eksklusive produkter i mere end 500 butikker i norden ligesom der er etableret selvstændige digitale forretninger i Danmark, Norge, Sverige og Tyskland.
Særligt vores krystalglas der tåler ekstreme temperatursvingninger, opvaskemaskine og med garanti mod glaspest er vores store varemærke.
Frederik Baggers vision er at skabe fremtidens traditioner ved løbende at udfordre en traditionstung branche gennem innovative og moderne løsninger af højeste kvalitet. Løsninger, som anerkender arven og det store arbejde, der er gået forud, men som samtidig frygtløst går nye veje.
30 års designhistorie
En ny generation går egne veje
Frederik er søn af designikonet Erik Bagger der med sin egen
designvirksomhed leverede design til butik og restauranter hos Museum of Modern Art, MOMA, i New York.
Allerede fra 2-års alderen er
Frederik Bagger med, når hans far arbejder med sine designs, blandt andre Grand Cru-serien i samarbejde med Rosendahl, der i dag hører til blandt de mest ikoniske danske designs.
Frederik har designet Adda kollektionen, som er en hyldest til sin datter, der også er betaget af designkunsten.
Tilstedeværelse i 250 butikker
Den oprindelige inspiration var et gammelt whiskyglas, som Frederik Bagger fandt på en bar i New Zealand. Fra den gnist sprang en langt mere udfoldet vision om, hvordan et så eksklusivt produkt kunne finde vej ind i hverdagen. Det stillede store krav til materialevalg og design. Glasset skulle kunne tåle opvaskemaskinen og holde til både meget varme og meget kolde temperaturer.
Bly er en vigtig del af traditionelle krystalglas, men kan potentielt udgøre en sundhedsrisiko og et miljøproblem. Derfor valgte Frederik
Bagger at arbejde med Crystaline, der er forholdsvis dyr, men 100 pct. blyfri og fastholder krystallens ikoniske klarhed.
Da der tegnede sig et billede af efterspørgslen, formulerede Frederik
Bagger en målsætning om at være til stede i 250 butikker inden udgangen af 2015. Det mål blev nået, ligesom virksomhedens første website blev
lanceret.
Vækst og udvikling
Crispy Lowball og Crispy Highball kommer i butikkerne og på
websitet i slutningen af 2015 og får en overvældende modtagelse af kunderne.
Staying Power i farver
Frederik Baggers produkter når længere og længere ud, hjulpet af succesfuld markedsføring, anerkendende medieomtale, hvor Frederik Bagger får lejlighed til at dele visionen bag produkterne, og – først og fremmest – produkterne selv.
En stærk pallette af farver. under-streger, at produkterne er noget nyt og væsensforskelligt. Ikke krystalglas som hos dine bedste-forældre, men innovative og markante produkter, der føjer sig ind i en smuk og stærk tradition og flytter den nye steder hen. Farverne udfordrer og rammer rent behovet hos en yngre generation for at dække et smukt bord, som er andet og mere end en hyldest til det, der var.
Porteføljen af produkter udvides med stilrent porcelæn. En logisk udvikling, som markederne tager særdeles godt imod. Krystal og porcelæn står godt til hinanden.
Børsen bringer et portræt
Et ærligt interview om at drive sin egen design virksomhed, løsrivelse, nyskabelse og innovation
JANUAR 2018
Konsolidering og eksponering
Crispy Eightball ser dagens lys. En teknisk set ekstremt ambitiøs pro-duktion med et resultat, der møder bred anerkendelse og stor kommerciel succes.
Samtidig udvikler virksomheden sig nu så hurtigt, at der er brug
for ekstern kapital for at understøtte væksten og realisere de mange muligheder, der opstår.
Karsten Ree som medejer
Ree Holding er fagligt og værdimæssigt det rigtige valg og sidder fra 2018 med ved bordet, når de vigtige beslutninger skal træffes.
Røde Kors samarbejde
Røde Kors inviterer Frederik Bagger til at være ambassadør for Røde Kors Klub 10
I 2019 designede Frederik Bagger bl.a. et smukt pink vandglas, der blev solgt over hele landet. Frederik Bagger i dag er en del af Røde Kors Klub 100.
AUGUST 2019
Bag om designet
Danskerne har nu for alvor taget Frederik Baggers produkter til
sig, og derfor opstår der også en interesse for personen bag visionen og de smukke glas. Det fører for eksempel til deltagelse i programmet Kender du typen.
Lidt tidligere på året er Crispy Gatsby omsider kommet på markedet
hele to år efter, designet var klar. Og det har været værd at vente på. Inspirationen fra The Roaring Twenties er tydelig og populær, og glasset får en meget fin
modtagelse.
Også i 2019 flytter Frederik Bagger ind i den smukke ejendom
Grønnegade 36 efter en omfattende istandsættelse i overensstemmelse med virksomhedens værdier og æstetik. Administration og concept store i en og samme, charmerende bygning, der nikker både til traditionerne og til fremtiden.
Pop-up Shop i Oslo
En række spændende samarbejder etableres også. For eksempel dukker
Frederik Bagger pludselig op på en af Oslos mest eksklusive adresser i et samarbejde med den eksklusive norske livsstilsblogger, Camilla Pihl.
Skalering og fokus
Recycled emballage
Corona giver Frederik Bagger og virksomheden en tiltrængt mulighed
for at evaluere og styrke produkt-porteføljen. Efterspørgslen stiger fortsat, og ønsket om at dække smukke borde mindskes ikke af isolation og hjemmetid.
Tiden bliver også brugt på at styrke virksomhedens fokus på
bæredygtighed og genanvendelse. Udgangspunktet er godt, fordi glassene er blyfri, men virksomheden genanvender desuden vandet i produktionen, laver emballage af genanvendt pap og papir, producerer altovervejende i Europa og pakker produkterne med pap og papir i stedet for plast.
Eksklusiv Gin samarbejde
I 2020 lanceres et stort samarbejde mellem Glacier Gin, som Rúrik Gíslason står bag, og Frederik Bagger. Kampagnefilmen optages på Island, hvor produkterne bl.a. også forhandles.
Adda Collection
I begyndelsen af 2021 lanceres Adda-kollektionen, der er opkaldt
efter Frederiks datter og har været næsten to år undervejs. Glassene er
mundblæste, af meget høj kvalitet og exceptionelt tynde. Helt i
overensstemmelse med efterspørgslen, men unægtelig en stor teknisk udfordring,
så glæden er stor, da glassene til fulde lever op til de høje forventninger.
Frederik Bagger åbner med stor succes webshops i Sverige, Norge og
Tyskland. Samtidig etableres der løbende samarbejder med nye interiørkæder,
blandt andre norske Tilbords.
Film og Michelin stjerner
Det er ikke altid tilfældigt, når Frederik Baggers produkter ses
på nationalt TV til store live-begivenheder eller i Aftenshowet. Og du vil også ofte kunne genkende glas eller porcelæn i forskellige filmproduktioner.
Hvis du holder af god mad, er det også meget sandsynligt, at du møder vores produkter, for vi samarbejder med flertallet af danske og mange skandinaviske Michelin-restauranter og luksuriøse hoteller. For os er det naturligt at lede efter den slags partnerskaber, fordi vi har det høje faglige ambitionsniveau til fælles.
Du er medskaber
Fremtidens traditioner
Den nære fremtid byder på spændende projekter. Du kan glæde
dig til en ny kollektion, der præsenterer traditionerne og det moderne i et helt nyt perspektiv.
Du er med til at skabe fremtidens traditioner med os.
Tak, fordi du følger med.